Vedtægter for Brugerrådet

 

Vedtægter for brugerrådet i Tune Pensionistcenter

Hjemsted: Nørregade 6, 4030 Tune

 

1. Brugerrådsudvalg og sammensætning

Brugerrådet ledes af en bestyrelse på 5 medlemmer, alle valg gælder for 2 år.

Formanden og 2 rådsmedlemmer vælges i ulige årstal

Kasser og 1 rådsmedlem i lige årstal

1 supplant,1 revisor, 1 revisor suppleant

Brugerrådet vælges af og blandt centrets brugere

Valgperioden er 2 år.

 

2. Tegningsregler

Tegningsregler for foreningen tegner formand og kasser i forening.

Hvis formand eller kasser er permanent eller langvarigt indisponeret og det ikke er muligt at afholde en ekstraordinær generalforsamling i tide, træder næstformanden ind som vikar.

 

3. Centrets brugergrupper

Alle pensionister og efterlønsmodtagere i området skal have mulighed for at bruge centret, foreninger og interessegrupper m.v.

 

4. Formål og opgaver for brugerrådet

Medvirke til at skabe et venligt og engagerende miljø, hvor brugernes forskellighed respekteres.

Stå for den daglige drift under hensyn til brugernes ønsker og behov.

Holde opsyn med centret og dets benyttelse.

Fordele lokaler således, at alle interesser tilgodeses.

Varetage den fra kommunen tildelte økonomi.

Være opmærksom på behov for vedligeholdelse, ændringer eller andet vedrørende bygningen, inventar o. lign.

Aflægge regnskab for det tildelte rådighedsbeløb, udarbejde benyttelsesplan, samt oplyse om nye behov.

Kompetence i forhold til ovennævnte samt til aftaler om ansvar og økonomi, regnskabsregler og vedtagne husregler.

Brugerrådet er kontaktled i samarbejdet med kommunen via aktivitetskonsulenten.

 

5. Aftale om ansvar og økonomi for Værestedet Tune Pensionistcenter.

Greve kommune har det overordnede ansvar for opretholdelse af værestedet.

Greve kommune har uddelegeret ansvaret for den daglige drift til brugerrådet.

Brugerrådet har kompetence i forhold til vedtægter og vedtagne husregler.

Huset stilles vederlagsfrit til rådighed, det vil sige, at kommunen betaler husleje, el, varme, vand, telefon, rengøring og vedligeholdelse.

Brugerrådet modtager et årligt rådighedsbeløb, som skal dække udgifter til husholdningsartikler, nyanskaffelser og andet som har betydning for værestedets fællesfunktion.

Brugerrådet aflægger regnskab for rådighedsbeløbet hvert år senest d. 15. januar.

Herefter udbetales et nyt rådighedsbeløb.

Regnskabet føres på almindelig regnskabsvis, bilagene skal være tilgængelige på forlangende.

Ved årets slutning aflægges beretning for året der gik, heraf skal det fremgå, hvor meget huset er brugt, af hvem og til hvad.

 

Vedtaget på Brugerråds mødet 15 januar 2025

 

 

Link til udskrift af vedtægter